Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Tummen upp och tummen ner

Publicerad 2014-10-19 09:47:56 i Allmänt,

Tummen upp
 

Vi börjar med en tumme upp för detta naggellack som jag ju köpte för ett tag sedan:
 
 
I love it! Egentligen räcker ett lager för att täcka och det är massor av glitter, men jag tog två för jag ville ha extra mycket glitter. Nagellacket har mycket mer textur än jag är van vid och det kändes som om man skulle fastna i saker och riva av glittret nästan så jag tog ett lager genomskinligt lack över för att skydda det lite och göra ytan mindre raspig. Blev väldigt bra och med överlacket så framhävdes glittret också. Sitter som berget också. Tror det kommer sitta kvar tills jag tar bort det (förutom på kanten av ena pekfingret då jag alltid petar tänderna med den nageln hehe). Nu har jag köpt två andra färger. Detta är alltså Zoya Pixie Dust Pink, och jag köpte Zoya Pixie Dust i en lila nyans och en som påminner om champange.
 
Tummen ner
Ni vet kanske vid detta laget att jag älskar Halens och beställer mycket kläder från dem. En av mina absoluta favoriter var denna kjol:
 
Älskar svarta korta kjolar och älskar nitar så denna var perfekta kombinationen. Den satt väldigt bra och jag var skitnöjd. Tills jag tvättade den, enligt tvättråden, och typ varenda nit ramlade av!!! Hittar fortfarande små nitar överallt och de som fortfarande finns på kjolen hänger löst och kommer falla av när som helst. Ser förjävligt ut och jag kan inte ha på mig den mer :(
Dum som jag är dock så beställde jag faktiskt en ny, då jag älskade den så, med planen att typ aldrig tvätta den eller tvätta den förhand. Dock var leveransdatum oklart så kan nog få vänta till början av nästa år innan jag får den, om den alls kommer :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela