Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Blir nog ingen jultomte ändå

Publicerad 2014-10-19 16:26:49 i Allmänt,

Har funderat fram och tillbaka med det här med jultomte. Vi har inte haft tomte innan för jag tycker inte om när man "ljuger" för barn. De flesta små barn jag stött på tycker dessutom att det är läskigt med tomte.
 
Dock har Nico pratat en hel del om jultomten det sista. Att han kommer med presenter. Så jag började känna mig lite taskig och funderade på om man skulle ha en ändå, fast säga att det inte är en riktig person.
 
Idag hade Nico dock ett långt samtal om detta och det blir nog ingen tomte.
 
Jag: Snart är det vinter.
Nico: Då kommer snö
Jag: Ja, och julafton
Nico: Ja.. men jag är lite rädd... det är läskigt
Jag: Är det läskigt med julafton?
Nico: Ja... tomten... jag är rädd för honom.. jag vill inte att han kommer. Jag kan få paket av mamma och pappa istället. Det tycker jag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela