Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Är det konstigt att synen på kvinnor är som den är?

Publicerad 2014-10-12 13:52:11 i Allmänt,

För ett tag sedan läste jag om en polis som dömdes för misshandel av sin fru. Han fick dock arbeta kvar som polis då det ansågs som en mild misshandel.

Han är polis och misshandlade sin fru! Vad säger det om hans inställning till kvinnor? Hur påverkar hans synsätt hans arbete?

Idag läste jag om en polis som fuskat med VABen. Om han blir dömd får han inte jobba som polis mer, stod det.
Nä men det är ju klart... våld mot kvinnor är ju en bagatell jämfört med ekonomiska brott. Kvinnor vs pengar. Ni fattar ju själva...

Kräk

Kommentarer

Postat av: When Darkness Falls

Publicerad 2014-10-12 21:45:23

Det här gör mig så förbannad. Jag har en person i min närhet som är polis. Han anser att väldigt många kvinnor ljuger om att de blivit våldtagna för att de vill ha uppmärksamhet och är trasiga. Orkar inte ens ta diskussionen med honom. Han är dessutom en dinosaurie som snart går i pension. Tack och lov.

Svar: Ja det är riktigt läskigt att veta att sådana människor arbetar inom polisen.. Önskar de vore bättre på att "sortera ut" sådana.
Knyttet

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela