Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Fast i Harry-världen

Publicerad 2014-05-19 18:54:28 i Allmänt,

Förutom att jag i helgen spenderat en del tid med sonen på Barnens Lekstad och sådant så får jag ju säga att jag är något av förlorad i Harry Potter-världen för närvarande. Maken tror att jag är lite störd då jag alldeles nyss såg alla filmerna (igen) så böckerna därav inte borde vara så spännande.. men jo jag bara läser och läser just nu.
 
Samtidigt får jag massor av egna idéer gällande barn- och ungdomsböcker jag vill skriva... och kanske är det dags att ta tag i det snart. Har i ungefär tjugo år eller mer laddat för att ta tag i det där med bokskrivandet men är för feg för att verkligen sätta igång. Rädd att försöka och inte lyckas bli klar. Rädd att bli klar men att det är uselt. Men snart måste jag ju. Tänk vad hemskt om jag skulle ramla ner död knall fall med alla dessa tusentals berättelser kvar inne i mitt huvud. Förlorade.
 
Men först måste jag läsa klart om Potter.. och sedan så får jag väl... nej jag skall inte lova eller skriva om det alls. Kan inte känna krav eller press... men vem vet, en dag kanske den står där. Den första boken.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela