Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Världens roligaste barn

Publicerad 2014-03-14 19:28:15 i Allmänt,

Det är svårt att kunna bli arg på Nico för han är alltid så himla rolig. Han kommer alltid med någon kommentar, betraktelse eller något nytt som gör att jag inte kan hålla mig för skratt och kommer helt av mig.
 
Som jag när jag igår sa till honom på morgonen: Skynda att ta på kläderna så blir jag glad.
Och han en stund senare när han tagit på sig frågar: Är du glad nu då?
 
Nyss knuffade han till  mig och när jag sa att det gjorde ont svarade han:
Lilla gubben. Ingen fara. Nicholas glad.
 
Eller nu när jag skall natta och han håller på med allt möjligt, varav en del jag inte visste att han kunde. Som att sjunga alfabetssången. Som han inte ville sluta med. Så han fick se ett youtube-klipp med sången (ville trots allt uppmuntra hans inlärningsglädje)... men då ville han se den igen. Försökte avleda honom lite...
Jag: Vet du..Elin sover nog nu.
Nico: Jaa... Malin (Elins mamma) sitter med dator (jag har ju datorn med musik på när han nattas)
Jag: Jo hon har kanske dator hon med..
Nico: Och Malin låter Elin se A B C!!
 
Första steget mot "Men alla andra får..."?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela