Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Sov-förmiddag

Publicerad 2014-03-02 14:24:16 i Allmänt,

Eftersom sonen förvägrade mig sovmorgon så tog maken med honom på en utflykt så jag kunde återvända till sängen och få sov-förmiddag. Mycket uppskattat! Jag sov som en medvetslös i typ två-tre timmar... Känner mig fortfarande trött dock, men något bättre i alla fall.
 
Efter det har jag bokat in en Gekås/Ullared-dag med lillebrorsan så är helt exalterad över detta :) Måste ju skaffa lager av nya kläder inför nya jobbet. Måste även ta och klippa mig. Om jag sätter upp håret vill jag ha lite lugg.. men alltså inte hellugg som hänger ner utan lite som man liksom har åt sidorna... Men om man desperat försöker ha samma frisyr som man hade på 80-talet så är det fan inte lätt att hitta en bild på nätet som illustrerar frisyren. Det närmaste jag kunde komma var detta.
 
 
Jag har också ansökt om att gå några sommarkurser på distans. Tänkte att det kanske kunde vara kul. Får väl se om jag kommer hinna med det dock.
Har ju insett att i och med att jag byter jobb så har jag antagligen ingen semester alls i sommar. Känns inte bra alls, men får väl bli så. Hej då långa sommarlov. Vad  har jag gett mig in på?
 
Har även haft en väldigt arg diskussion (arg från mitt håll) från någon som ansåg att en kvinna som hoppar in i en bil som körs av främmande män får skylla sig själv om hon blir våldtagen. Kokar inombords då jag ens tänker på den diskussionen. Kanske att jag återkommer till den i ett senare inlägg.
 
Nu måste jag dock diska eller nåt så jag kan känna att jag gjort något vettigt idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela