Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Skräck på två meningar

Publicerad 2014-03-17 09:22:22 i Allmänt,

... fast vi börjar med något icke-skräckrelaterat.
Idag skall jag som sagt till gyn-läkaren och kolla what´s up med hela den grejen, och eftersom jag ändå inte hinner till jobbet på grund av den läkartiden (nackdelen med långt pendlingsavstånd till jobbet) så passar jag på att klippa mig precis innan. En snabbklippning bara.
Hoppas städa hemma lite i eftermiddag också (eller orka snarare) för det ser just nu ut som fan.
 
Men så det där med skräck då. Jag älskar ju att skriva och tyckte att detta var skitcoolt. På reddit hade någon lagt ut en utmaning att skriva en skräckhistoria på bara två meningar. Tycker många lyckades riktigt riktigt bra. Kolla in länken, men här är några exempel:
 
A girl heard her mom yell her name from downstairs, so she got up and started to head down. As she got to the stairs, her mom pulled her into her room and said "I heard that, too."
 
**
 
I awoke to the sound of the baby monitor crackling with a voice comforting my firstborn child. As I adjusted to a new position, my arm brushed against my wife, sleeping next to me.
 
**
 
I begin tucking him into bed and he tells me, "Daddy, check for monsters under my bed." I look underneath for his amusement and see him, another him, under the bed, staring back at me quivering and whispering, "Daddy, there's somebody on my bed."
 
**
 
Don't be scared of the monsters, just look for them. Look to your left, to your right, under your bed, behind your dresser, in your closet but never look up, she hates being seen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela