Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

En liten protest

Publicerad 2014-03-05 10:19:14 i Allmänt,

 
Tycker om denna bilden...
 
Har själv den senaste tiden försökt bli mycket bättre på att faktiskt säga ifrån varje gång jag anser att något är fel. Inte så att jag behöver starta en stor diskussion eller ett gräl, men att alltid bara punktmarkera om jag ser eller hör något jag anser vara olämpligt. Kräver mer mod i verkliga livet, men jag jobbar på det.
 
Blev faktiskt även inspirerad av maken som berättade att han som spelar mycket online-datorspel har börjat att gå åt sidan i spelet (så han inte kan bli skjuten) varje gång han ser eller hör någon skriva eller säga något sexistiskt eller homofobiskt bara för att kunna tala om för dem att han tycker att det är fel och att de bör sluta prata på det sättet... och sedan fortsätter han spela. Önskar att fler kunde göra så i gamer-världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela