Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Min dag - i bilder.. bland annat

Publicerad 2014-06-15 20:35:51 i Allmänt,

Idag har jag fan varit aktiv för att vara mig. Jag kom på att med en väl genomtänkt lista och genom att ta ett rum i taget och gra verkligen ALLT i bara det rummet innan jag gick vidare till nästa, och ta det i min egen takt, så kan jag städa utan att få ångest och dö av trötthet.
Detta har inneburit att jag har hunnit städa kök, vardagsrum och lite badrum idag. Men oj vad städat. Torkat lister, putsat fönster (jag är dock skitdålig på det), gjort inventering av frysen och massor mer.
 
 
Sonen å sin sida roade sig själv ganska bra idag.. Bland annat genom att åka traktor naken.. med cykelhjälm..
 
 
Jag fick äntligen burit in spinnrocken som nu står i hörnet av det nystädade köket
 
 
Jag försökte även ta kort på den fina gamla stolen Nico hjälpte mig att bära in, men han envisades med att stå och posera naken på alla bilder (och full frontal nudity på mitt barn vill jag inte gärna lägga ut)... och när jag försökte smygfota när han inte såg så slutade det såhär.. haha.. Ett suddigt barn som rusar för att komma med i bild :)
 
 
Spontan bild på hörnskåpet i köket... tycker om det
 
 
Vardagsrummet där vi redan lyckats stöka ner lite igen... Bara för att visa alla det häpnadsväckande (inte för övriga befolkningen men för oss) att vi nu har TV i vardagsrummet
 
 
En något mörk bild på skänken nedanför fönstret.. kommer ljusare bild sedan... Men mysig utsikt vi har <3
 
 
Och titta, titta... GRÄS :)
(för er som inte följer bloggen så sådde vi nyss gräs då det innan var en leråker efter bygget)
 
 
Och medan jag städade så byggde maken klart staketet (mycket könsstereotyp uppdelning, men staketbygge är inte min grej)
 
 
Skänken i vardagsrummet från annan vinkel så man ser mina fina gejor :P
 
Nu sover sonen, vi har sett sista avsnittet av Veronica Mars och skall ge oss på Veronica Mars The movie.
 
Toodels
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela