Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Jobb, jobb, jobb

Publicerad 2014-06-19 17:51:02 i Allmänt,

Har så mycket på jobbet just nu att jag inte hinner med så mycket annat känns det. Men även om det är lite utmattande ibland och jag hela dagen idag dragits med en hemsk huvudvärk på grund av stress så älskar jag mitt jobb. Det är så utmanande och omväxlande och det känns verkligen att man gör något.
 
Nu är det dock tre dagars ledighet. Nästan. Skall in en snabbis till jobbet imorgon på morgonen, men sedan är det midsommarfirande som gäller. Samma tradition som alla år sedan jag föddes typ.
Dans kring midsommarstången, lekar fiskdamm för barnen, fika och lotteri vid en lokal badstrand. Sedan hem till mamma och pappa och äta midsommarmat. Midsommar är verkligen min favorithögtid. Dels är det sommar och dessutom så känns det lite mer avslappnat än andra högtider då det är så mycket traditioner och krav att man blir helt trött. På midsommar kan man göra mer som man vill bara man har trevligt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela