Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Här tappas det

Publicerad 2014-06-11 18:47:33 i Allmänt,

Här tappas det läsare, och det kan jag förstå... Livet här utanför nätet tar alltför mycket tid för att jag skall hinna uppdatera bloggen så ofta som jag önskar och kvalitetsinlägg med eftertanke blir det definitivt inte ofta. Dessutom blir jag deprimerad av allt hat som sköljer över feministerna just nu (känns mer än vanligt, men kanske är det inte det?). Även om jag själv slipper undan så blir jag orolig i själen av det hela.
 
Fokuserar min tid på sonen och möten vi har kring honom just nu, på huset som skall hållas iordning och på katten som är extremfet och idag fick rakas och börja gå på diet. Jobbet tar ju upp en del tid också och när jag kommer hem på dagarna vill jag ha familjetid och inte bara datortid. Kan inte någon ge dygnet lite fler timmar? Snälla?
 
Nu är vi snart klara med sista säsongen av Veronica Mars och efter det skall jag i alla fall ge er min analys ur feministiskt perspektiv på det... mitt feministiska perspektiv i alla fall. Man kan ju säga att säsong tre innehåller en hel del "eh what?" beträffande synen på feminister trist nog. Och de där genusglasögonen skaver ibland så att man önskar man kunde ta av dem.
 
Ha en go onsdag i alla fall..
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela