Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Rollekar och fredagsmys

Publicerad 2014-07-11 19:58:46 i Allmänt,

Efter ännu en lång dag på jobbet känns det skönt att varva ner och ha fredagskväll. Har dock jouren i helgen men får hoppas att det är lugnt på jobbet så jag inte behöver ta massa samtal (varför händer förresten saker alltid på helgnätter när de händer?).
 
Myser med ungen min som har gått igenom några dagar då "han inte varit sig själv". Han är mycket för rollekar just nu. I flera dagar instisterade han på att kallas för Karlsson (som i Karlsson på taket) och jag hette Majlis. Igår kväll blev han plötsligt Jake (som i Jake och piraterna) och jag var Izzy. Idag är han dock en apa och gör bara ap-ljud medan jag tydligen heter Bertil. Tycker det är helt underbart hur mycket fantasi han har. Han hittar på små historier och pratar med låtsaskompisar. Igår hade han en liten liten kompis (han måttade upp ca två cm med fingrarna) som hette Nina och var 500 år och som åkte med på hans rygg. Sedan försvann Nina och han var orolig att hon hade åkt hem men så hittade han henne igen :)
 
Vi har också målat telefoner idag, och sedan ville han ha hjälp att måla siffror och bokstäver, men jag sa att jag bara kunde göra det om han gjorde det först (för att uppmuntra honom att våga för han vill ogärna skriva eller rita i rädsla att det skall bli fel) och då visade han att han kunde minsann.
 
 
Nu ligger han bredvid mig i sängen och äter fredagschips och ser på Pingu medan jag funderar på om jag skall se på Before Midnight eller Scott Pilgrim vs the world. Imorgon hoppas jag på lagom värme (inte den hjärncellsdödande energisugande värmen som varit några dagar nu) så jag orkar ta med barnet till stranden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela