Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

För varmt för allt

Publicerad 2014-07-09 19:40:56 i Allmänt,

Massor att göra på jobbet och egentligen är det liksom för varmt för allt. Ingen AC i bilen heller så det är tortyr att köra. Det första jag gjorde när jag kom hem var att rusa in i duschen. Både för att svalka mig men också för att raka benen så jag kan ha shorts imorgon. Jag vet att det är lite fegt att inte kunna stå för sina lurviga lemmar i alla lägen men i min yrkesroll funkar det inte riktigt att göra ett statement. Sedan kan man ju önska att hår på benen inte ansågs som detta, utan bara som normalt - men så är ju tyvärr inte världen.
 
Den enda som är pigg i värmen är sonen som håller på med rollekar, pratar med låtsaskompisar och säger de mest underbara repliker så man bara skrattar ihjäl sig. Ur det blå kom han idag rusande och ropade: Mormor och morfar är gamla!
 
Nu vill jag bara ligga här och slappa i sängen. Sommar är inte min grej. Och jag hatar vinter. Kan inte bara vara vår jämt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela