Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Min man

Publicerad 2014-01-06 19:36:31 i Allmänt,

 
Jag blev så inspirerad av Karins Konstgrepps gulliga lista till/om sin man så jag snor det rakt av. Den går ut på tre mindre bra saker, och tio bra saker om min kära make.
 
Vi börjar med tre mindre bra saker:
 
* Han tar hårgegga (mud/vax/liknande) i håret och kammar det sedan med min borste så när jag kammar håret så blir mitt hår helt flottigt och ser smutsigt ut
 
* Han har noll NOLL minneskapacitet och glömmer därför allt vi bestämt, planerat, skall göra, vilka filmer vi sett, vad vi pratat om och så vidare.
 
* Han har roffat åt sig bästa platsen i soffan och säger att det är "hans" plats
 
Bubblare:
 
* Han har noll bollsinne och brukar missa tänkt mål med ungefär tre meter, ofta kastar han åt ett helt annat håll - underhållande om inte annat
 
* Han kan få väääärldens argaste "jag-skall-döda-dig"-blick, vilket också kan vara en bra egenskap beroende på vem den drbbar och när.
 
Tio bra saker:
 
* Han har inte ens en gnutta homofobi i sin kropp
 
* Han är sjukt effektiv och kan städa hela huset på en kvart typ (för mig tar det flera dagar)
 
* Ge honom en trasig elektrisk grunka och han kan laga den
 
* Han håller med om att feminism är viktigt och delar mina vänsteråsikter
 
* Vi kan skratta tillsammans åt att så många andra är dumma i huvudet (kan också kallas att vara självgoda tillsammans)
 
* Han tycker om scifi och andra nörderier
 
* Vi kan alltid reda ut saker och han lyssnar på vad jag har att säga

* Han är grym på att leka vilda lekar med Nico (sådana som får mig att vråla Akta! Försiktigt" men får Nico att skrika av skratt)
 
* Han är sjukt sexig
 
* Han är den händigaste människan jag mött. Han kan typ bygga ett hus på första försöket.
 
Bubblare:
 
* Han älskar mina (numera våra) katter och de älskar honom
 
* Han har överlevt min PMS
 
 
Han är faktiskt helt fantastisk <3
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela