Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Man får uppmärksamhet om man är fin

Publicerad 2014-01-14 12:43:27 i Allmänt,

Jag förstår människor som vill vara fina. Vi belönas om vi är fina. Vi får uppmärksamhet om vi är fina. Hur mycket man än försöker motverka och värja sig så kan man inte riktigt det. Ibland vill jag med vara fin. Ibland vill jag också få bekräftelse.
För även om jag av protest på orättvisa, sjuka ideal och av lathet ofta skiter i att raka mig så är det ju inte så att jag ärligt kan säga att jag kan känna mig sexig med håriga ben... Om man nu måste känna sig det...
 
Det är i de svaga stunderna man sätter sig och torterar sig själv med en epilator bland annat.
 
Men jag sminkar ju som sagt var mig inte så ofta. Hur sällan insåg jag inte förrän  idag då jag tagit på mig lite eye-liner och mascara och dagispersonalen utbrister i ett: Nicos mamma har sminkat sig!, och mina kollegor på jobbet stirrar förundrat på mig när jag kommer.
Och samtidigt som jag känner att det hela är helt sjukt egentligen så blir jag ju nöjd. Nöjd över att vara fiiiin.
 
Målade till och med naglarna igår. Började med en fin grön nyans. Fortsatte med en fin lila glittrig nyans. Tillsammans blev det en färg jag kallar för zombie-spya - men ändå rätt nöjd :)
 
 
Eftersom alla inbokade elever idag tycks ha glömt mig så får jag dock sitta här och se fin ut alldeles ensam. I ett rum där de av någon anledning ställt in ett stort antal bord som de inte visste vad de skulle göra av... så jag sitter som i ett förråd... ensam... men jag är fin :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela