Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Detta är inte ok!

Publicerad 2014-01-14 11:51:49 i Allmänt,

Åter måste jag påpeka att jag tycker att lagstiftningen måste förändras. Det måste införas samtyckeskrav, och vi måste förändra sättet samhället ser på våldtäkt. För hur vi ser på våldtäkt speglar sååå jävla mycket hur vi ser på kvinnan - och det är inte ok någonstans!!
 
Schmenus la upp detta vilket säger en hel del om hur vårt rättssystem fungerar. Fall hämtade från media den senaste tiden
:
 
Och utan att vidare kommentera bakgrund till konflikten vissa bloggare emellan eller på något sätt uttala mig i skuldfrågan, då jag inte är insatt och jag inte anser det hör till saken så måste jag säga att jag anser att en demonstration/manifestation kring våldtäktsfrågan bör fokusera på just detta. Att säga att vissa inte är välkomna för att de är för arga eller har fel åsikter i övrigt, eller att säga att man inte vill gå för att man ogillar den som håller i det hela och vad denne sagt, tycker jag är... illa, för att urttrycka mig med milda ord. DET HANDLAR OM ATT VI INTE VILL ATT MÄN SKALL KUNNA VÅLDTA KVINNOR OCH KOMMA UNDAN MED DET - inget annat. Kan man inte ta och lägga allt annat tjafs åt sidan för en stund bara i det läget? Kan man tycka...
(se ibland kan jag också vara sådär arg och trampa på tår)
 

Kommentarer

Postat av: fanny/Mslackerbitch

Publicerad 2014-01-16 23:29:27

ilskan man känner.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela