Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Folk tycker mest om mig när jag skiter i vad de tycker...

Publicerad 2014-02-28 12:21:24 i Allmänt,

Jag har upptäckt att folk tycker absolut bäst om mig när jag skiter i vad de tycker om mig..  För när jag bryr mig så blir jag nervös, försöker anpassa mig lite, blir tyst och väldigt analyserande av mitt eget beteende. Funderar på vad som är passande och inte... Och eftersom jag är världskass på att avgöra vad som är passande så vågar jag inte säga eller göra så mycket alls... = Folk tycker att jag är skum/tråkig/osocial.
 
Helt plöstligt nu när jag skall byta jobb så kan jag tex på ett mycket mer avslappnat sätt tala med mina kollegor. Eftersom jag inte längre bryr sig om vad de tycker om mig så kan jag vara mig själv och bara babbla på... och då helt plöstligt skapades en trevliga stämning ( i mitt huvud i alla fall).
 
Samma sak när jag söker jobb. Sitter jag och tänker på att jag verkligen vill ha det så går det åt skogen. Om jag tänker att det ändå är kört eller att det inte spelar så stor roll så slappnar jag av och det går bra.
 
Så himla dumt egentligen. Att det liksom går bäst när jag skiter i det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela