Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Feminism is hot like hell?

Publicerad 2014-02-19 12:03:00 i Allmänt, Feminism och genus,

Jag hittade denna bild på nätet, vet ej vem som gjort den, men tyckte att den sa en hel del.
 
 
Det är något som stör mig något oerhört - att i ett samhälle som i mångt och mycket sätter värde på kvinnor beroende på deras knullbarhet och får det att framstå som om det viktigaste i världen är att vara attraktiv för det motsatta könet så är det så jäkla lågt att försöka använda det mot kvinnor som kämpar för sina rättigheter. Ett så "simpelt" men effektivt maktmedel för att tysta ner.
Om du är en "sådan där jobbig feminist" så vill ingen ligga med dig. Ingen tycker om en "gnällig" kvinna. And so on.
 
 
Det enda som kan störa mig med bilden är just sista delen, "I think it is hot like hell" - för det visar på att den där önskan att vara attraktiv ändå finns där... som om den måste finnas där. Istället för att bara skita i vad män tycker är "hett" eller inte.
Suprise suprise så är inte det viktigaste i världen för mig att alla män vill ligga med mig.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela