Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Blixa debatterar

Publicerad 2014-02-18 16:33:20 i Allmänt,

Här kan ni ta del av en debattartikel av Blixa (Anna-Karin) och efterföljande debatt. Jag kommer inte att skriva något långt inlägg om detta av den enda anledning att många av kommentarerna som skrevs i debatten gör mig så arg att jag helt enkelt inte kan skriva något vettigt utan att svära åt folk och bete mig väldigt okonstruktivt.
Det var män som hoppade in i debatten för att säga att det inte finns något problem utan att kvinnor är klena!... Tack för din jävla åsikt men återkom när du FÖTT BARN! Och såklart kvinnor som kom med det mycket statistiskt relevanta och hållbara argumentet "jag hade inga problem så därför finns inget problem"
*dunkar huvudet i väggen*
 
Jag vill bara ge en stor applåd till Blixa som så tolmodigt och pedagogiskt bemötte all denna idioti (men också de vettiga, intressanta och bra kommentarer som såklart också förekom). Så bra jobbat!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela