Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Städning hos mig

Publicerad 2014-08-10 20:08:26 i Allmänt,

Idag har vi städat. Nästan hela dagen. Men vi är inte klara. För när jag städar blir det alltid lite av ett enormt projekt, på detta sätt...
 
Säg att jag skall lägga in tvätt. Då kommer jag på att för att lägga in tvätt så måste jag röja bort saker ur gå-in-garderoben som inte skall vara där så att jag kan gå in ordentligt. Men de sakerna skall in i biblioteket där det står massa ouppackade kartonger. Så då måste jag packa upp dem. Och för att ha någonstans att göra av det jag packar upp måste jag först städa på kontoret samt sortera och rensa i skåp och garderober för att allt skall få plats och hamna rätt.
Så på det viset kan det ta flera dagar för mig att lägga in tvätten.
 
Men jag har faktiskt lagt in tvätt idag... och massor av annat. Med makens hjälp - skall inte ta åt mig hela äran, speciellt inte då han alltid gör mer än mig.
Inte klart dock som sagt var. Kommer att få städa imorgon och resten av veckan skulle jag tro. Eller who am I kidding - städningen är ett jävla livslångt projekt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela