Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Lek, Bus och skor

Publicerad 2014-08-31 16:17:06 i Allmänt,

Idag ville vi hitta på något för Nico och hade planer på Universeum. Dock hade han själv bestämt att han ville åka Blixten rutschkana på Lek och Bus-landet i stan (även kallat helvetet på jorden), så vi åkte dit och plågade oss igenom två timmar av öronbedövande barnskrik som sorlade genom lokalerna och försökte föra en del skrikande samtal men gav upp då man ej kunde höra varandra utan att skrika sig hes.
Nico hade kul i alla fall.
 
Efteråt åkte vi för att köpa skor.
Nico fick välja själv och valde dessa:
 
Hampus var rädd att han kommer på kommentarer på dagis och inte vilja använda dem sedan så även om jag hoppas att han slipper kommentarer så köpte vi även ett par extra mer neutrala skor. Han hittade också "spiderman-stövlar" som han fick så vi har ett par extra stövlar hemma. Samt att vi passade på att inköpa vinterkängor till honom.
 
Dessutom fick Hampus ett par nya skor och jag köpte mig ett par kängor. Sedan var vi nöjda och åkte hem
 - mina nya skor...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela