Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Gardell!!

Publicerad 2014-08-26 19:27:25 i Allmänt,

Idag kom min vän Karin med något som kan ha varit årets bästa idé. Att vi skulle beställa biljetter till Gardells show i november. Att jag inte tänkt på det själv!
Nu kommer jag gå runt och längta i evigheter känns det som. Älskar Gardell... få kan få mig att skratta och gråta samtidigt som han kan. Han är verkligen expert på vardagstragik.
 
Varje gång jag tänker på Gardell så tänker jag på en scen ur en av hans böcker, minns inte vilken av dem just nu, med en äldre dam som försökt göra sig fin med hårspänne och sätter sig på ett vafé fyllt av ungdomar i hopp om att någon skall prata med henne. Får lite ont i magen varje gång jag tänker på den scenen men den är så briljant och gripande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela