Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Fyraåringar är härliga

Publicerad 2014-08-20 20:32:44 i Allmänt,

Jag måste säga att det är superhärligt att ha ett barn som är just fyra. Som man kan börja prata mer med. Som är klok och funderar. Som skämtar. Som vill mysa. Han gör mig lycklig min unge. Som när han står i fem minuter i affären och använder skjutluckan till glassfrysen för att illustrera hur det såg ut när min taklucka på bilen fastnade igår. Eller när vi får ha en lång diskussion hur det kommer sig att hans pappa idag ville ha en annan slags chips än han brukar köpa. Bara att kunna prata är kul, oavsett om vad.
 
Det är skönt att ha alla dessa framsteg att tänka på när man suttit i entimmes intervju med FK idag angående vårdnadsbidraget och skall ha möte på habliliteringen imorgon. Härligt att komma ihåg att även om det finns problematik och svårigheter så finns det så många underbara stunder också... och att han är bäst... min älskade unge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela