Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Två dagar i bilder

Publicerad 2014-04-27 21:06:12 i Allmänt,

Här kommer lite bilder från de två senaste dagarna... eller en hel del bilder. Ni kan se det som kompensation för att jag så sällan har bilder i mina inlägg nu för tiden.
 
Så här exalterad såg Nico ut innan scifi-mässan igår :) Han var lite trött efter bilresan, men glad att återse sin vagn efter att den spenderat vintern i garaget... Vi upptäckte dock att han växt och att hans ben inte riktigt får plats så bra längre :P
 
 
Han blev dock mycket imponerad av att få se R2D2 eftesom vi har en sådan miniatyr hemma. "Robot!" utbrast han glatt men intresset falnade på en en sekund när han fick veta att man inte fick röra den.
 
 
Sedan rusade han runt så mycket att jag inte kunde ta en enda bild på honom... Alla försök till bilder slutade med att han blev en sudd som nedan.
 
Jag ville t.ex. ta bild av honom bredvid ET, men det intresserade honom inte alls...
 
 
Det var för övrigt detta han möttes av när han vände sig om efter att ha köpt sitt lilla lasersvärd.. Åh vad jag önskar att jag hade fått den minen på bild :)
 
 
Så här pigg var han på hemresan...
 
 
Idag har vi haft en härlig dag hemma med sommarvärme och utomhuslek... Han provade sin cykel.. i ungefär två meter... innan han återgick till sin "motorcykel".
 
 
Han är just nu inne i en motorcykelfas och detta kan vara hans käraste ägodel för tillfället..
 
 
Sedan ville han klättra lite..
 
 
... och posera på stenar.
 
 
Medan jag och Nico hade det slappt så slet maken med att så gräsmatta.. Nu ser det ut såhär, så skall bli spännande att se hur det ser ut om en månad eller två. Med tanke på att Nico omöjligen kan få att inte gå på gräsmattan finns risken att det kommer vara en ganska oregelbunden grönska.
 
 
Sedan vilade Hampus i solen på altanen och Nico plockade en blomma åt honom. En av de få påskliljorna han inte redan plockat.
 
 
Sedan ville Hampus ha lite hjälp med att gräva i jordhögen och sa till Nico att det kanske fanns en sjörövarskatt nergrävd. Nico deklarerade snabbt "Jag är Kapten Krok! Ge mig min skatt!" och började gräva. Jag var lite rädd att han skulle bli ledsen när han inte fick någon skatt men han hoppade runt och grävde och hade jätteroligt. Jag fick bara Jake... för att sedan degraderas till Smee, medan Hampus fick vara Dudde.
 
 
Själv satt jag på en stol på altanen och läste mina tre volymer av The Walking Dead. Insåg att jag älskar seriealbum och bara måste köpa resterande volymer samt hitta andra bra serier. Hur kan jag ha missat detta innan?
 
 
Nu sover Nico och jag passar på att snusa som fan för jag skall göra gastroskopi imorgon och får av någon anledning inte snusa efter kl 22 ikväll. Har en extrem ångest då jag är livrädd för alla typer av läkarundersökningar. Hampus skall följa med och min läkare har lovat att man kan få lugnande. Får jag inte det kommer jag vända i dörren för är nästan så jag hyperventilerar redan nu då jag tänker på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela