Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Egolista - kapad

Publicerad 2014-04-15 19:54:55 i Allmänt,

Har inget vettigt att skriva då jag knappt kunnat läsa de sista dagarna pga ögonproblemen.. men nåt skall jag ju roa mig med medan sonen försöker somna så kör knyckt ego-frågelista i repris... Är så ombytlig att svaren ändå varierar från gång till gång :)
 
1. Hur gammal är du? Snart 34.. en helt ok ålder får jag säga

2. Hur gammal känner du dig? Som någon som snart fyller 34

3. Vad har du gjort idag? Se inlägget innan... men jobbat, doktor, barn

4. Vilken film såg du senaste? Senaste Hobbit-filmen tror jag det var. Älskar den trots bristen på kvinnor.

5. Vem ringde du senast? Mamma eller min man... ringer sällan några andra :p

6. Är du besatt av någonting? Att kolla upp skådisar på IMDB kanske..

7. Är du rädd för blod? Nej, men älskar det väl inte heller

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? På grön heltäckningsmatta nedanför sonens säng, i obekväm ställning och fötter som börja somna

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1990-talet? Japp.. ni får ta mig på mitt ord

10. Googlade du för att få reda på svaret på förra frågan? Nej

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Svart, tyvärr, då jag önskar att jag hade mer färgglada kläder.. men svårt att få tag på tycker jag

12. När vaknade du idag? 6.45 tror jag

13. Vilken är din favorithögtid? Midsommar

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Såg Game of Thrones igår och Malta (där de spelar in) ser fint ut...

15. Nämn en plats i världen som du skulle vilja återvända till? Italien... maten...mmm

16. Hur skulle vilja tillbringa din pension? Småfull på en lagom varm altan

17. Vad lyssnar du på just nu? Eftersom sonen försöker somna; fisher price lullaby 2 hour, på YouTube:

18. Har du någon gång brutit ett ben? Nix

19. Vilken fem saker vill du inte vara utan i din kyl/skafferi? Blomkål och Broccolisoppa (pulver), Mjölk, Potatis, Lök, Buljong.

20. Vem är din favoritkändis? Just nu Ellen Page

21. Vad är du på för humör just nu? Trött och hungrig

22. Vilka världsdelar har du varit i? Europa enbart

23. Snarkar du? Det påstås så

24. Vilka yrken har du provat på? Läkarsekreterare, behandlingsassistent, skolkurator och nu föreståndare

25. Hur går du helst klädd? Mysbyxor och linne

26. Vilket stjärntecken är du född i? Tvilling

27. Vilket är ditt favoritgodis? Tycker mer om chips.. men annars torkad banan med choklad på

28. Vad sa du senast? Gonatt, sov nu...

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Svenska, Filosofi, Religion och Psykologi

30. Vad har du på dig just nu? Jeans och oversize tröja

31. Vilken är din favoritaffär? Biltema tror jag... eller IKEA

32. Vad har du för storlek på dina kläder? Stor.. typ 44 eller 46

33. Vad har du i dina fickor? Inget

34. Vad köpte du senast? Snus

36. Hur många gånger har du flyttat? Många..orkar inte räkna

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Kvällsmänniska, men är trött då med

38. Senaste filmen du såg på bio? Barnfilm av Stina Wirsén

39. Har du blivit sydd någon gång? Nej.. eller jo efter graviditeten

40. Har du någon gång badat naken utomhus? Nej

41. Vad åt du till frukost? Nothing

42 Hur såg det liv ut för tio år sedan? Singel och full

43. Har du någon gång åkt fast för fortkörning? Nix

44. Vem gjorde senaste något extra speciellt för dig? Orkar inte tänka efter

45. Var lägger du telefonen när du sover? Bredvid sängen

46. Vad var det sista du åt? Korv, hos mamma

47. Vilken tid är väckarklockan ställd på? 06.45

48. Är du blyg? Njee.. i grupp kanske.. men egentligen inte.. mer socialt obekväm

49. Har du någon tatuering? Icke

50. Har du varit med om någon bilolycka? Inget större

51. När flög du senast? För typ 10 år sedan eller nåt..

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Säkerligen

53. Har du några husdjur? Två katter

54. Vilken är den roligaste träningsformen? Promenera :)

55. Vill du gifta dig? Redan gjort

56. Var växte dina föräldrar upp? I närheten :)

57. Har du någon gång ringt polisen? Ja, när jag hittade en hund

58. Vilken är dina största svagheter? Ständig trötthet?

59. Har du eller har du haft några smeknamn? Nej inte direkt

60. Vad ska du göra imorgon? Jobba, doktorn, barn... igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela