Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Om man vill bli lite förbannad

Publicerad 2013-09-04 10:03:29 i Allmänt,

Tänkte dela med mig av ett klipp från TYT där de pratar om en kolumnist i en av USA:s större tidningar som skrivit ett slags vidrigt försvarstal för våldtäktsmän. Och där han även anklagar Miley Cyrus för att orsaka våldtäkter (?).
Detta kan man se om man vill bli lite pissed. Jag blir det i alla fall.
 
Dock kan man ju ha med sig att synen på feminism inte ser likadan ut i USA som i Sverige. Tyvärr är den nog (ännu) mer hätsk. Samt att man i USA är lite mer sugna på att använda censur som lösning på olika problem. Nu menar jag inte att jag anser att kolumnisten som diskuteras bör få skriva sin dynga, utan detta är en reflektion på något som bara sägs i förbifarten när de diskuterar rape culture.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela