Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Litenheten

Publicerad 2013-09-03 13:28:19 i Allmänt,

Jag tycker om att ha kontroll. Att veta vad som händer. Att kunna styra. Jag tycker inte om att känna mig liten och maktlös.
Som när man skriver kontrakt med en byggfirma och de inte följer det utan allt ställs upp och ner. Eller som när man inte ens har ett riktigt rum på sitt jobb och bara förflyttas hit och dit utan förfrågan.
Känner mig frustrerad.
 
Hur hanterar man denna litenhetskänsla? Hur tar man kontrollen igen?
 
Minns ni Marvin i Office Space? Han med häftapparaten. Han som tillslut satt nere i källaren. Nu skall jag kanske inte jämföra mig allt för mycket med honom med tanke på hur han "löste" sitt problem i slutet. Men jag kan förstå hans frustration. Det kan jag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela