Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Kallt var det här

Publicerad 2013-09-17 17:30:10 i Allmänt,

Nu börjar det bli rätt kyligt inne kan man säga. Behöver isolering på vinden snart. Men inte långt kvar och vi eldar som tokiga i vår spis.
 
Stack in en sväng på Åhlens idag efter jobbet för att småhandla till Nico. Trots att jag köper det mesta av hans kläder på Tradera så orkar jag faktiskt inte köpa strumpor, mössor och sådant där så fick bli lite sådant.
Dessutom ville jag ha med lite trevliga färger.
 
Förutom ett tvåpack fingervantar som Nico blev mycket nöjd över och sedan hade på sig inne så blev detta denna mössa:
Jättehärlig i färgerna men sådan där jävla "one size" (hmm.. stavas det så?) som är idiotiskt då den inte är jätteflexibel och med en gång visade sig ha tendenser att glida upp över öronen. Men men han skall bara ha den nu under hösten tills jag hittat en vintermössa jag gillar.
 
Köpte även tre par färgglada strumpor med Pippi.
 
 
Nu skall jag strax sätta igång med middagen och sedan kan jag ta en lugn och skön kväll utan målande för en gång skull. Varför? Jo för att världens bästa mamma var här idag medan vi var på jobbet och målade allt som behövs för imorgon <3 Tack så himla mycket!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela