Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Gårdagens inlägg som försvann

Publicerad 2013-09-10 10:16:57 i Allmänt,

Eller ja det är ju inte samma inlägg utan ett nytt inlägg med i stort sett samma innehåll. Innehållet var egentligen mer av en förklaring till dåligt bloggande då allt fokus nu är på målande. Det går undan nu och när jag kom hem igår såg huset mycket mer rött ut än när jag åkte hemifrån.
 
 
Men nu gäller det att måla på så att det finns panel för snickarna att sätta upp. Mamma var snäll och kom och hjälpte till också.
 
Det värsta är dock att man får så dåligt samvete gentemot Nico vars föräldrar är upptagna hela tiden efter dagis. Jag märker ju att han blir ledsen. Usch. Men är ju en övergående period som snart är över, hoppas vi.
I alla fall fick jag glada nyheter när jag talade med dagis på telefon igår och de berättade att hans språkutveckling går snabbt fram nu och att de inte märker någon större skillnad på språk eller socialt beteende mellan honom och övriga barn i hans grupp. Så nu tar han kontakt och leker med de andra utan problem. Kändes verkligen jättehärligt att höra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela