Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Dagens hiss och dagens diss

Publicerad 2013-09-15 18:35:23 i Allmänt,

Mamma har vart jättesnäll och hjälpt oss här idag. Busat med Nico medan jag målat, målat medan jag busat med Nico, gett mig svamp (kantareller alltså) och varit med och handlat... och så städade hon Nicos rum. Något som han väl försökte dölja sedan genom att hälla ut mängder av leksaker på golvet igen.
 
Nico har varit på strålande humör och om jag får tid sedan kan jag bjuda på lite bilder från idag... men då jag har sweenigt mycket att göra ikväll så lovar jag inget.
 
Dagens stora missnöje är den enorma hostan som får mig dels att hosta så jag kräks och... ja nu är jag jävligt ärlig och personlig... den får mig att kissa ner mig. Alltså inte "jag borde ha blöja"-mängder.. men nog för att man skall vilja byta kläder. Är det bara jag som trots miljoner knipövningar har detta problem, fortfarande, tre år efter förlossning? Kul om det händer på jobbet imorgon: Nemen du chefen, kan jag gå hem typ för jag liksom kissade ner mig? Ingen berättade om detta för mig innan jag fick barn... att nysa, hosta och skratta jävligt intensivt är något jag för all evig framtid borde försöka undvika.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela