Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Underlig allergi

Publicerad 2013-10-03 11:49:44 i Allmänt,

Som jag nämnde igår så drabbas jag av någon underlig allergi av oklar anledning när jag är och jobbar i Göteborg. Det händer ganska ofta och alltså enbart när jag arbetat just där.
Det börjar med att det känns konstigt i munnen... underläppen känns stel och det sticker lite i den. Sedan börjar huden på insidan underläppen kännas skrovlig för att sedan övergå i att den går som i "vågor" och slutligen svullnar det upp rätt rejält. Jag får då både svårt att prata och äta ordentligt och det känns väldigt obehagligt även om det inte gör rent ont.
Slutligen börjar svullnaden släppa och då får jag istället konstiga utslag på insidan läppen som sitter kvar i ungefär ett - ett och ett halvt dygn. Utslagen ser ut som blödningar under huden, först mörkt röda och sedan mer blåmärkesfärgade.
 
Jag bjussar här på en bild som visar utslagen, och även mina sneda tänder så den bilden får ni leva med. Undrar bara om någon varit med om liknande eller vet vad det kan vara.
Finns ingen gemensam nämnare vad gäller att jag ätit samma sak vad jag kan se.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela