Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Inga mer bilder på vaginatårtor, tack

Publicerad 2013-10-25 10:11:00 i Allmänt,

De senaste dagarna har jag både på Facebook och på bloggar bombarderats, känns det som, av bilder på tårtor föreställandes vaginor och födslar. Vem fan vill äta en sådan tårta? Och nej, det handlar inte om någon slags tabu beträffande det kvinnliga könet, slidskräck eller så... jag äter dock helt inte tårtor föreställandes kön över huvudtaget... varken manliga eller kvinnliga sådana. Eller tårtor som föreställer barn. För barn skall icke ätas. Mår lite illa när jag ser sådana bilder och börjar oroa mig för att de skall etsa sig fast och förstöra min kärlek till tårtor.
 
I övrigt är det mest jobb som gäller, fram tills i eftermiddag då det blir HELG. Känns som om mitt huvud är helt tjockt av planering för allt som skall göras... som vanligt.
 
Nico var så trött i morse att jag trodde han var sjuk... men han har väl bara smittats av sina föräldraras eviga trötthet. Han blev i alla fall glad när han kom på att det skulle vara pyjamasparty och nallefest på dagis idag. Well, han har vanliga pyxor och en pyjamaströja (som han inte vet om att det är en pyjamaströja) för han är ändå en ganska bestämd åsikt kring vad man har på sig var och att ha på sig sovkläder ute hade skapat irritation och förvirring för honom. Hoppas att han har kul i alla fall.
 
Lite inspirerad av senaste avsnittet av Arga snickaren så skall jag kanske ta och försöka mig på att lägga golv i hallen i helgen. Jag har hittills undvikit allt som innebär att man måste mäta, vara noga och närma mig en såg. Men nu måste jag ta tag i mig själv och våga. Om någon kan kolla Nico ett ögonblick är klart.
 
Oh well, nu skall jag sluta skriva random saker och kanske äta lunch eller så. (lite lögn för kommer skriva två inlägg till...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela