Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Imorgon skall jag sova på hotell

Publicerad 2013-10-27 19:42:47 i Allmänt,

När man ligger tre stycken i samma säng större delen av natten, varje natt, och en av personerna (den minsta) har en tendens att snurra runt och sparkas stor del av tiden... när denne inte skriker åt en för att man själv råkar snudda vid honom i sömnen... så känns en natt på hotell som en helt underbar händelse.
 
Detta kommer ske imorgon för min del. Jobbet samlar alla medarbetare från hela landet, bor på hotell, ser föreläsningar, äter gott och har det trevligt. Kommer dock hoppa över festen på kvällen för att få ut så mycket som möjligt av min hotellsäng. Skall soooova.
 
Kommer dock kännas konstigt att vara ifrån lillkillen. Han fattar ju inte riktigt att jag skall åk bort fast jag försökt förklara. Hur skrikig och tokig han än kan vara så är han helt underbar, så längtar så himla mycket efter honom när vi är ifrån varandra.
Idag har han mest velat ligga och slappa men vi lekte också affär på kvällen. Han hade satt upp en liten pall med en gammal telefon och en nummerpresentatör på (vilket visade sig vara en kortläsare när jag skulle betala). Man kunde köpa hamburgare, cola, glass eller Kinderägg.
 
När det var dags att sova så skulle han ha hela sin telefonsamling under kudden. Såg inte helt bekvämt ut men han var mycket bestämd. Plockade dock bort det mesta efter han somnat.
 
För övrigt har maken mycket duktigt gjort halva altandäcket idag <3. Detta trots att han har utsättningssymtomen från helvetet efter att han nu slutat med sin medicin. Varför ger de ens sådan medicin till folk?
 
I alla fall så vet ni varför om jag inte skriver så mycket imorgon.... och om ni undrar angående bristen på bilder nu för tiden så har jag en Nokia från 1800-talet just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela