Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Svarar på konstiga frågor

Publicerad 2013-11-27 12:41:28 i Allmänt,

Har en liten paus här på jobbet och tänkte besvara konstiga frågor hämtade från en sida med de konstiga frågorna som ställts på anställningsintervjuer.
 
Är du stryktålig?
Om man avser fysiskt så tål jag nog inte att man pucklar på mig direkt, men kan ta en hel del psykiskt.

Är du manipulativ?
När det krävs så kanske jag kan vara det, men inte alls lika mycket nu som när man var ung.

Har du dina böcker i någon särskilt ordning i bokhyllan hemma?
Böckerna står, när det är ordning, i kategorier efter ämne/genre och inom kategorierna så står de i storleksordning,

Tycker du bäst om hundar eller katter?
Katter

Har du någon gång mobbat någon annan?
Ja det har jag nog faktiskt utan att jag själv vid tillfället insåg att det var det man gjorde, under skoltiden. Kunde säga taskiga saker till någon man tyckte var "dum i huvudet" för att senare i vuxen ålder kanske se det ur ett annars perspektiv och se att det fanns anledningar bakom den andres beteende.

Om man ser till din personlighet, vilket verktyg är du då?
Jag skulle vilja se mig själv som ett sådant där ihopfällbart litet multiverktyg som är bra att ha i de flesta situationer men som är värdelöst vid mer omfattande reparationer.

Agar du barn?
Absolut inte

Vilken är din favoritfärg?
Hmmm... beror på vad färgen skall vara på. Men lila tror jag.

Vad röstade du på i förra valet?
Miljöpartiet

Har du sovit ruset av dig i en fyllecell någon gång?
Nix

Vilket är ditt livs största misstag?
Tycker inte om att tänka så. Alla misstag man gjort, och det är en hel del, har trots allt fört mig till den punkt jag är idag och det är jag nöjd med. Ångrar dock de gånger jag varit taskig mot mina föräldrar, min bror eller min man.

Har du valt samma yrke som någon av dina föräldrar?
Nej är det korta svaret... och det långa.
 
Har du någonsin varit ombord på ett plan som är på väg att störta och vad gjorde du då?
Nej, men hade jag varit det hade jag gallskrikit, gråtit hysteriskt, försökt hinna skriva ett avskedsbrev och antagligen sedan dött av ren skräck.

Hur hanterar du starka känslor?
Beror på, men oftast i små portioner.

Vilken TV-serie gillar du bäst?
Omöjligt att svara på, för det finns för många. Men just nu antagligen The Walking Dead.

Vad jobbar din man med?
El är det korta svaret, det långa är för komplicerat för att jag skall förstå.

Hur hanterar du auktoriteter?
Inte så väl. Anser väl egentligen inte att någon kan bestämma över mig och accepterar inte att någon tror att de är bättre än mig.

Vad har du för bil?
Renault Scenic

Om du var en varmkorv, skulle du äta upp dig själv då?
Jag har inget svar på detta, men var tvungen att ta med den för är ju helt fantastiskt att någon ställt denna fråga på en anställningsintervju. Verkar ju dock dumt att äta upp sig själv.

Vilken sång förknippar du mest med dig själv?
I am what I am och Play your own kind of music

Skulle du jobba kvar om du vann 100 miljoner?
Hahaha... NEJ

Vad gör du om fem år?
Skriver böcker? Har ett barn till? Är lycklig?

Vad önskar du dig i julklapp i år?
Presentkort på IKEA. Brödrost. The Walking Dead seriealbum. Mario Kart.

Vad vill du att det ska stå på din gravsten?
Ajöss och tack för fisken... hehe.. nej jag vet inte. Något snällt och roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela