Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Hej då lilla Alice

Publicerad 2013-11-23 17:17:50 i Allmänt,

Idag gick den sista av mamma och pappas katter bort, Alice - som egentligen är min katt, bort. Hon var 19 år. Hade funnit med i en evighet.
Jag fick henne när jag gick i högstadiet. Jag var superdeprimerad, riktigt illa, och mina föräldrar sa att jag fick henne som ett skäl att leva. Någon jag var tvungen att ta hand om om. Hon var världens sötaste kattunge som älskade när man sjöng för henne och dansade runt med henne i famnen.
Senare blev hon döv och kunde inte höra när man sjöng men lika söt var hon ändå. På något sätt trodde jag att hon skulle leva för alltid. Hon överlevde till och med sina barn som gick bort tidigare i år.
 
Jag kommer sakna henne. Min lilla Alice med världens sötaste lilla ansikte.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela