Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Svar på frågor som inte är ställda till mig :)

Publicerad 2013-05-13 14:20:45 i Allmänt,

Om man sitter rädd och gömmer sig i sitt hus som jag gör idag och inte riktigt ännu känner sig redo för att ta hand om berget av disk i köket, så kan man helt enkelt svara på frågor som inte är ställda till en själv.
Dessa frågor är ställda till Schmenus (ja jag vet att denna blogg nämns väldigt ofta, men den är väldigt bra så jag tycker att ni skall läsa den) men jag tänker svara på dem ändå.
 

Varifrån får du din främsta inspiration till att blogga?
Det är väl lite som en ilsk klasskamrat en dag skrek åt mig på en lektion under socionomutbildningen "Du har ju fan åsikter om precis allt du!" - och de vill väl komma ut antar jag.

Vilka är dina topp tre(eller fem om du vill) bästa bloggar just NU (som du bara inte kan låta bli att läsa varje dag)?
Lady Dahmer, Schmenus, Minasannaord, BLEKK och Moralfjant, tror jag att jag får svara. Men jag läser många fler.

Vad skulle du aldrig någonsin blogga om, tror du?

Saker som jag anser vara privata, som mitt eget sexliv, eller saker som skulle påverka andra i min närhet negativt. Vill ju inte hänga ut folk eller så.

Om du kom över fem miljoner, skattade, klara bla bla – Vem skulle du be dra åt helvete först? Försäkringskassan eller CSN?
Jag kan inte säga att jag har någon anledning att be dem dra åt helevete än så länge. Jag kanske är lyckligt lottad.


Vilken bok känner du har påverkat dig mest?
Liksom Schmenus så får jag säga att Stäppvargen av Herman Hesse var en av de första böckerna som verkligen skapade den där känslan av utveckling i mig. Sedan är det svårt för har läst så mycket bra. Dock var AMP av Maria-Pia Boethius och Maria Lindhgren en av de böcker som på allvar fick mig att intressera mig för feminism.

Vilken bok har du läst om flest gånger?
Jag läser sällan om böcker faktiskt, men Brott och Straff av Dostojevskij har jag läst flera gånger.

Finns det någon bok som du skäms för att att du älskar?

Jag tror inte det. Förr skämdes jag lite över att jag älskade Koontz och andra skräck- och fantasyböcker eftersom det inte kändes så "kulturellt", men det gör jag inte idag.

Vad är du mest nöjd med att du gjort/åstadkommit/upplevt i livet hittills?
Klyschan är ju såklart att jag träffade min man, vi fick barn och gifta oss - och det ÄR faktiskt det jag ä rmest glad över också. Men jag är också väldigt glad över att vi köpte vårt hus då det var en dröm jag hade haft länge. Är också nöjd över att jag studerat så mycket, att jag tog magisterexamen, över de skrivartävlingar jag vann som ung och över att jag faktiskt är en bra kurator som hjälper människor.

Vad skulle du gärna vilja göra/åstadkomma innan du blev på tok för gammal?
Jag vill ta tag i mitt skrivande och skriva böckerna jag har i huvudet, och så vill jag gå på Comic Con i USA!!!

Är du så cool som du verkar, eller låtsas du bara?
Jag är inte så cool, och det tror jag inte någon tycker att jag verkar vara heller.. hehe.

Vilka böcker/filmer/Band/Artister gillar du allra mest?
Böcker Älskar alla typer av böcker förutom det man kallar chick-litt och kärleksböcker och sådant. Inget fel på dem som gillar det, men jag gör det bara inte.
Filmer  Jag tycker ju som nog ingen missat väldigt mycket om Sci-fi av olika slag, och Marvel-filmerna.
Band och artister  Väldigt blandat, har egentligen inte speciell musiksmak.

Vad har du för fritidsintressen utanför bloggen?
Min vardag tar upp alla min tid så jag gör faktiskt inte så mycket annat än jobbar och är med familjen. Men jag tycker ju om att skriva och man kan väl säga att tv-serier och film är ett intresse, samt att läsa. Med tanke på alla projekt vi har för oss kan man väl säga att husbygge och inredning blivit lite av ett intresse :)

Annars tycker jag ju om politik och sådant av olika slag. Att diskutera och lära mig saker.

Jag undrar vad du pluggar eller jobbar med?
Jag jobbar som skolkurator och studerar oftast vid sidan om också. Just nu har jag pluggpaus men blir väl nog någon kurs till hösten kan jag tro.

Vad vill du bli när du blir ”stor”?
Jag vill bara att vi skall må bra och vara lyckliga, men hade ju inte gråtit om jag blev lite rik också.

Är du rädd eller glad över uppmärksamhet du får på bloggen?
Nu får jag ju ingen uppmärksamhet så det ä rju egentligen en icke-fråga för min del :) Om jag dock hade fått massa, massa läsare så hade jag nog faktiskt tyckt att det var lite jobbigt. Jag är ju inte jättebra på att hantera massa uppmärksamhet, tar lätt illa vid mig av kritik och så... men är ju samtidigt kul om folk gillar att läsa vad man skriver så... äh jag vet inte.. är liksom inte aktuellt för min del :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela