Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Söndag hos oss

Publicerad 2013-05-05 18:28:36 i Allmänt,

Ja jag har ju redan gett en lång redovisning för dagens läkarbesök och nämnde ju då också att Hampus höll på att installera vindslucka.
När det blev klart (fattas ännu foder dock) så såg det ut såhär.
 
 
Så nu kan vi ta oss upp på vinden utan att behöva balansera på liten stege på väldigt instabilt plasttak över källartrappan. Han är duktig på att greja min make. Nu håller han på och tömmer på isolering däruppe. Tusen och åter tusen säckar med spån.
 
Nico som nog börjar bli rejält uttråkad på att vara sjuk låg under tiden i soffan och småsnyftade tills hans mormor och morfar dök upp med en övveraskning - en liten spis! Han blev jätteglad och roade sig länge med matlagning.
 
 
 
På bilden bjuds ni även att se vårt för tillfället (nästan alltid) stökiga vardagsrum. Det är så det är när man har barn, och är slarvig (haha.. ja jag hade det ju lika stökigt innan jag hade barn så kan väl egentligen inte skylla på honom även om det inte var jag som drog fram tågbanan och alla andra leksaker). Välkommen till verkligheten.
 
Nu har Nico ätit middag och börjar bli redo för att sova. Skall bara lyckas få i honom lite mer medicin och få honom att gå med på att han inte skall sova i kläder täckta av potatismos.
 
Och så tycker jag att ni alla håller tummarna för att vi får det begagnade kök som vi lagt ett bud på.. för jag vill, vill, vill ha det. Och glöm inte att höra av er om ni har ett stabilt köksbord till övers.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela