Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Sexualiserandet av barn

Publicerad 2013-05-14 12:35:17 i Allmänt,

Något som fortsätter att uppröra mig är när det säljs kläder till barn som har sexualiserande karaktär. Alltså kläder som om de bärs av vuxna anses vara sexiga kläder - korta små kjolar, urringade toppar, små bh:s and so on.
Jag kan bli galen på de som inte ser problemet med detta, och som tror att det är den som anser något vara sexualiserande som tycker att barnet är sexigt och därmed är sjuk i huvudet.... Lady Dahmer gav bra svar på tal angående detta här, så jag behöver inte dra och rabbla det helt felaktiga i detta påstående igen.
 
Sedan har både Lady Dahmer och Schmenus (och tidigare även BLEKK, via Konstpretton) skrivit om Lolita-fenomenet och hur detta påverkar synen på barn och sexualitet, samt kvinnan och hennes sexualitet.
 
Man kan även läsa ett av mina äldre inlägg om ungas sexualitet och sexualisering, samt skillnaden där emellan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela