Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Sär här ser INTE en sjuttonåring ut

Publicerad 2013-05-28 19:06:55 i Allmänt,

 
Idag sticker jag halvjäktad in i affären och skall bara handla vatten och snus på vägen hem. Magkrampen från helvetet still in action. Har "glömt" mitt körkort hemma (= sonen har knyckt det) så har bara bilnyckel och kontokort i handen. Men icke. Kassörskan vägrar sälja mig snus om jag inte visar leg. Jag påpekar att jag ffs (utan svordomen dock) är 33 men hon bara ler lite spydigt och säger att jag får ta det som en komplimang.
 
Men nej... jag tar det inte som en komplimang om någon hävdar att jag ser ut som ett barn. Och visst kan jag gå med på att jag kanske ser liite yngre ut än vad  jag är men inte såå ung. Jag ser INTE ut att vara sjutton år. Jag har för fan gråa hår, smårynkor och en massa andra tecken på att mina tonår är far gone.
 
Sååå sur blir jag. Och jag har en känsla av att sjuttonåringarna på skolan där jag jobbar hade sett det som en ren förolämpning om de fick höra det... "Skulle HON se ut som OSS???!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela