Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Någon är morgonpigg, någon annan är det inte

Publicerad 2013-05-31 08:10:18 i Allmänt,

Nico har lite svårt för att förstå det där med att bara för att det är ljust på sommaren så innebär det inte att morgonen infinner sig tidigare. I alla fall gör det inte det i min värld.
Klockan var väl runt 05 när han ville ha frukost och se på film. Han höll sig dock stilla och relativt tyst i sängen så jag kunde småsova. När min väckarklocka ringde kl. 07 så slängde han dock glatt ifrån sin mobilen (som han såg film på) och började sjunga och klappa händerna. "Vakna" tjöt han glatt och hoppade ur sängen.
 
Så det var en pigg och glad unge som lämnades på dagis. Själv känner jag mig inte lika pigg men är ingen idé att somna om då vi skall på läkarbesök om ett tag.
 
Sedan är det bara att försöka lägga upp en plan för dagen. Flytta på saker? Måla? Riva saker?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela