Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Här sitter jag och fryser

Publicerad 2013-05-04 07:34:49 i Allmänt,

Nu är det maj månad men våren tycks inte vilja komma på allvar. Vi har stängt av våra element och här sitter jag och huttrar på morgonen. Kan dock vara att jag fryser av trötthet. Att gå upp 6 på en lördagsmorgon är inte det jag skulle vilja göra om jag fick välja själv.
 
Nico är dock glad och pratsam, fast med rosslig andning och hosta. Kanske får bli att uppsöka vårdcentralen om det inte går över snart. Kommer väl vara ungefär trettionde gången vi kommer till vårdcentralen och är oroliga för att han har lunginflammation och läkaren suckande informerar om att han bara är förkyld och vi kan åka hem igen. Fast det kanske är bättre att vara lite hypokondrisk än att inte åka alls om han kanske är sjuk.
 
Idag är planen att vi skall köra massa saker till tippen och sedan hämta badrumsmöblemang i Göteborg (läs Hampus skall det, medan jag har Nico-ansvar). Byggubbarna har placerat container utanför huset redan men skulle vi slänga all vår skit i den hade den varit full på nolltid. Idag är det bland annat gammal frysbox, två orglar och massor av andra grejer som skall till tippen. Vi skall rensa hela garaget så bara det vi faktiskt vill ha kvar är kvar.
 
Imorgon tror jag det är installation av taklucka som är på schemat, nedtagning av staket och kanske borttagning av markplattor. Kvällen igår spenderade jag med att titta på fönster. Bara renovering i huvudet på mig nu och det stressar sönder mig. Jag ä rinte bra på att lämna över ansvaret till någon annan. Har något av ett kontrollbehov. Inte över hur det kommer se ut egentligen men jag har en budgetfixering. Skickar mail med tusentals frågor till byggubben. Det är bra att ställa frågor säger han. Han kommer snart tycka annorlunda tänker jag.
 
Hoppas att det skall vara klart snabbt och lätt dock. Det är ansträngande för ett förhållande med sådana här typer av projekt. Minsta småsak kan bli en stor diskussion, som storlek på fönster. Speciellt när man är två envisa personer som vi är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela