Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Frågor med svar

Publicerad 2013-05-28 12:37:00 i Allmänt,

Paus på jobbet och roar mig som vanligt att skriva frågor med svar som jag alltid gör när jag har tråkigt. Denna gång har jag knyckt dem från bloggen BLEKK (som alla borde läsa för övrigt).

Vart bor du? Tjörn - en ö på västkusten. En stor ö. Med bro. Två broar till och med.

Hur gammal är du? 33 år (hujedamig)

Snarkar du? Jag har fått höra detta ja, men han kanske ljuger... :) Smaskar gör jag tydligen med.

Hur många timmar per dag sitter du vid datorn? I snitt kanske 5-6 timmar

Är du rädd för blod? Nej, jag älskar det väl inte men är ingen fobi eller så

Hur vill du tillbringa din pension? På en vårvarm altan med en drink i handen

Vilken är din favoritbok? Vet ej. Finns för många jag tycker om.

Har du någon gång brutit ett ben? Nej, har bara fått en spricka i handleden en gång. Och hjärnskakning då jag råkade springa med huvudet före in i en tegelvägg (smidigt)

Vilka yrken har du provat på? Inte så många. Sommarjobbade som sekreterare inom industrin som ung. Jobbade sedan som läkarsekreterare inom psykiatrin. En kort period som behandlingsassistent på ett ungdomshem, och sedan skolkurator som jag fortfarande är. 

Hur går du helst klädd? Leggins och tunika... bekvämast så när man har fettismage :)

Vilket är ditt favoritgodis? Choklad med nötter och bär i

Vilken är din favorit film-genre? Sci-fi

Vad är din största fobi? Har många mindre fobier men det enda som dagligen ger mig ångest är min extrema rädsla för döden

Tror du att du kommer övervinna den en dag? Nej.

Skulle du kunna tatuera in en partners namn på armen? Troligtvis inte, men min sons

Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Svenska, jag har alltid älskat att skriva.

Hur många gånger har du flyttat? Nio tror jag... alla efter att jag var 18

Är du religiös? Nej jag är ateist

Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? Jag vet inte.. jag hatar den frågan för fastnar i någon slags logiskt tänkande och blir astråkig i mina svar.

Är du morgon- eller kvällsmänniska? Kväll antar jag för jag hatar morgonen och vill dö när klockan ringer varje dag, men å andra sidan är jag skittrött på kvällen med och somnar typ senast 22.

Senaste filmen du såg på bio? Iron Man 3, strax innan såg jag nya Star Trek. 

Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? För tio år sedan hade jag precis kommit ur en treårig samborelation och tvingats flytta till en sunkig lägenhet. Var precis klar med socionomutbildningen men var arbetslös och spenderade min tid med att festa samt ligga på soffan och kolla på dåliga såpor och prata i telefonen.

Är du blyg? Nej inte direkt, men ibland kan jag känna mig socialt obekväm.

Har du några husdjur? Ja två katter

Vilken var den sista konserten du var på? Minns inte ens, jag är ingen konsertmänniska... eller jo förresten.. Heather Nova på Storan var jag på och det var skitbra.

Är du romantisk? Jag vill ju gärna tro det men jag vet inte om jag egentligen är det. Jag försöker vara snäll och tycker om att ge presenter. Räknas det?

Vilken är den roligaste träningsformen? Indoor walking tror jag...

Vad är det konstigaste du ätit? Har inte ätit så mkt konstigt, men åt kanin i Italien utan att veta om det för jag trodde att det var kyckling.

Har du någon udda förmåga? Inget direkt udda tror jag.. men en hel massa icke-udda förmågor

Vilken är din favoritmat? Italiensk mat

Har du någon gång badat naken utomhus? Nope.. jag är rätt "pryd" av mig.. eller jag ogillar att visa mig naken inför folk i alla fall...

Har du någon gång uppträtt inför massa människor? Jag har läst dikter på scen på kulturtävlingar som yngre, och fick även stå på scen på Bokmässan i samma veva och läsa upp några av mina alster. Fick även läsa upp en uppsats jag vann en tävling med på någon slags kommunalmöte när jag gick på gymnasiet. Men annars nej.

Vad sjöng du senast? Jag brukar sjunga Unchanged melody (eller vad den heter) för full hals i bilen på väg till jobbet varje dag, och så även idag. Inte vackert kan jag lova.

Har du, eller har haft, något smeknamn? Inte direkt

Vem är din förebild? Michaela som skriver BLEKK är grym! och så även andra feministiska bloggare jag läser. Men har ingen förebild i bemärkelsen "så vill jag vara" för jag tycker om att vara den jag är. 

Tycker du om att städa? Ho ho ho. Nej inte direkt.

Vad skulle du göra om du fick full lön i ett år utan att behöva jobba? Skrivit böcker och sysslat med välgörenhetsprojekt/politiska projekt

Är du vidskeplig? Nej egentligen inte men är rätt mörkrädd av mig och är rädd att jinxa saker.

Vad är ditt drömjobb? Det jag har men jävligt mkt mer i lön, eller författare

Har du några piercings? Nope

Nämn tre saker du absolut inte kan göra? Slå barn. Rösta blått. Levitera.

När du internetdiagnosticerar dig själv, vad blir resultatet då? Jag har så många "riktiga" diagnoser så det behövs inte :) Men autismliknande tillstånd, ångestproblematik, extrema PMS-besvär och sånt.

Vilken är din favoritrestaurang? Vet inte... McDonalds? hahaha.. nej, men jag vet inte

Bada eller duscha? Bada

Är du bra på att laga mat? Jag är bra på vissa rätter men är ganska begränsad i mitt kunnande.

Vad är din högsta önskan? Att min son växer upp frisk och lycklig

Vad gjorde du 8.00 imorse? Klev in på mitt jobb

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela