Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Första maj

Publicerad 2013-05-01 20:12:07 i Allmänt,

Men inget demonstrerande i denna familj. Nästa år skall vi ta tag i saken dock. Det råder ju inte brist på saker att protestera mot direkt.
 
Istället hade vi som sagt en tidig morgon och jag donade lite med disk och sådant tills Hampus vaknade och då fick han frukost på sängen. Sedan gick jag och Nico ner en stund till hans mormor och morfar medan Hampus tömde ett förråd och packade in det i sin bil.
När jag kom hem med Nico byttes vi av och han hängde med Nico och jag körde grejorna till brorsan där vi skall förvara det tills ombyggnationen är klar.
Sedan var det byte igen och jag var med Nico (som då somnat) medan Hampus bar ris i trädgården.
 
Nu har vi inte mycket kvar, och i morgon kommer byggubben och vi skriver kontrakt (för övrigt är byggubben i typ vår ålder trots att jag av någon anledning kallar honom gubbe... låter mer trevligt än byggkillen eller byggmannen).
 
Bilderna jag bjuder på idag kan ge intrycket av att Nico sitter med sin iPad hela dagen men den ena är tagen på morgonen och den andra vid middagstid, och däremellan gjorde han annat.
 
 
 
Blidde lite trött och somnade sittandes :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela