Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Byggkaos = Lekplats?

Publicerad 2013-05-27 16:44:48 i Allmänt,

Efter att ha jobbat in lunchen och gått lite tidigare från jobbet så tänkte jag kolla lite på bland annat shorts till mig själv. Men som vanligt så orkade jag inte prova utan det blev att jag bara köpte saker till Nico. Blev en solhatt med Bamse och ett par små skor med figurer från Cars på som uppskattades (eller ja skorna uppskattades efter ett tag). Sedan blev det ett linne till honom, tre par kalsonger inför den stundande potträningen samt badkläder. Hej då pengar.
 
Nico var superpigg när vi kom hem och ville vara ute och leka. Det som vi anser vara världens byggkaos anser Nico vara världens mest spännande lekplats. Är ju dock inte helt barnvänligt så man får vara med och kolla hela tiden.
 
 
Lekablocken (heter det så?) som står redo för muraren som kommer imorgon ansåg Nico var ett alldeles utmärkt fort.
 
 
Här skall han gå med och hjälpa Hampus. Kan informera att allt han gör sker under sång också. Här ser man lite hur det ser ut hemma just nu också. Gräsmattan som bara är lera bland annat.
 
 
Hostorna (ja den heter så den där växten) runt brunnen har klarat sig i alla fall vilket jag är glad över.
 
 
Sedan tog Nico sin skottkärra och tyckte det var en skitkul lek att försöka köra på mina smalben med den. Jag uppskattade inte den leken lika mycket.
 
 
Sedan hjälpte han sin pappa att skriva ihop bockar en stund. Vi skall ha dem för att börja måla panelbrädorna snart. Massa massa jobb kommer vi ha framför oss.
 
 
Men sedan blev han trött och ville in. Tog sin napp och snutte och satte sig och såg på film.
Själv skall jag väl ta och diska och så. Känns lite dumt att jag bara sitter här och slappar medan maken sliter så att svetten rinner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela