Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Tips på kvällskvisten

Publicerad 2013-03-17 20:37:28 i Allmänt,

Jag har inte riktigt tid/ork att skriva massor just nu då jag ligger i sängen och myser tillsammans med min nya last, Häagen-Dazs Strawberry Cheesecake glass. Men till er som tycker om att titta på YouTube vill jag tips om två av mina favoritkanaler.
 
Den första är FeministFrequency som analyserar sexism och likande inom populärkultur på ett underhållande sätt.
För övrigt är det samma kanal som analyserat kvinnor inom datorspel, som jag länkat till tidigare.
 
Den andra är Cristina Rads kanal ZOMGitsCriss som främst handlar om ateism och religionskritik men även en del annat. Hon är väldigt påläst men också väldigt rolig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela