Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Så underbart

Publicerad 2013-06-03 18:19:00 i Allmänt,

Blev så där helt rörd och varm inombords när jag såg detta klippet. Inte på grund av det barnet säger egentligen, även om det är sådär härligt fördomsfritt och öppensinnat som barns tankar är. I deras värld är allt möjligt och att vara pojke som vill bli flicka och mamma är inget som har någon värdering.
Det som gör mig rörd är den härliga pappan (?) som pratar med pojken och tar del av hans tankar utan att fördöma, visa någon negativitet eller på något sätt få pojken att känna att det är något fel på hans dröm. Det gör mig glad att det finns sådana föräldrar.
 
 
Klippet hittade jag via Kickan Wicksells blogg.
 
 

Kommentarer

Postat av: Shamandalie

Publicerad 2013-06-04 12:00:45

Så sjukt härligt! Att föräldern är så förstående och vill veta mer gör mig nästan tårögd... Är så fint att barnet får utveckla sitt resonemang och sin önskan på det där sättet.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela