Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Om förtryckta och förföljda kvinnor

Publicerad 2013-06-17 19:27:49 i Allmänt,

Jag vill att ni läser detta, men innan ni gör det så vill jag att ni har med er två tankar:
 
Om, när ni läser detta, tanken som dyker upp är att "jo men jag är ju kvinna och JAG är ju minsann inte förtryckt" så vill jag att du funderar på om det är en avgörande faktor eller inte om just DU är förtryckt just nu.. eller om poängen är att många andra kvinnor faktiskt ÄR det - och att det fan inte är ok.
 
Om, när ni läser detta, det istället är tanken att "jo men det finns ju faktiskt män som också råkar jävligt illa ut" så vill jag att du funderar på att det faktum att män också far illa ibland gör det ok att kvinnor far illa... eller om det är så att du borde tänka att det är fan inte ok vem som än råkar ut för sådant här.
 
Jag hoppas ju dock att ingen av de två tankarna dyker upp utan att du enbart tänker: Det här är fan inte ok. Vi måste göra något åt detta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela