Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Målbild

Publicerad 2013-06-04 21:11:23 i Allmänt,

När man var gravid pratades det mycket om att man skulle ha en målbild under förlossningen. Ja tjena. Hade inte riktigt rum för målbilder mitt i mina lustgashallisar med hästar och pratande pallar. Däremot fungerar målbilder väldigt bra för att hålla ihop under en husrenovering när allt man ser omkring sig är rivande (när man förväntat sig byggande), lera, sågspån och kaos.
 
Då tar jag till mina målbilder och se röda stugor med vita knutar i mitt inre, stentrappor och syrenhäckar. Lummiga träd med mysiga bänkar under.
Jag försöker hålla fast vid den bilden och tänka att snart, snart är vi där.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela