Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Icke-motiverande

Publicerad 2013-06-11 12:02:21 i Allmänt,

Idag är Hampus iväg och hämtar kök och jag är hemma och vabbar med en son som hade feber i morse men som nu verkar hur glad som helst. Men det är inte om detta som detta inlägg kommer att handla.
 
Inlägget handlar om detta:
 
 
Detta är ett hål i grunden under köket som maken gjort då det hittats fuktskador även där. Detta beror delvis på att det låg massa fylle där under samt att någon tidigare ägare stoppat tidningspapper i alla ventiler. Fyllet måste alltså skottas bort.
 
Jag sa till maken innan han åkte att om någon hjälper mig med Nico senare idag så kanske jag kan börja skotta under grunden. Får då till svar:
- Vad bra. Då kanske du kan bota din spindelfobi.
 
- Eeh va? Finns det spindlar där? Du.. jag kanske kan göra något annat istället.
 
Man motiverar inte någon som avskyr spindlar genom att säga att en syssla kanske kan "bota ens spindelfobi". Rookie mistake av maken får jag säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela