Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Hårfärg och spöken på vinden

Publicerad 2013-06-27 08:53:20 i Allmänt,

Igår unnade jag mig en rejäl hår-make-over. Jag gick och klippte mig, färgade håret lite brunare och med en dip n dye i röd/lila. Skulle egentligen ha riktigt lila toppar men då var man tvungen att superbleka dem och jag är för rädd om mitt hår. Blev bra i alla fall, fast jag inte har en bra bild på resultatet. Skall försöka fixa det sedan.
Dessutom var stolarna man satt i när de färgade håret massagestolar så var helt asmysigt.
 
När det var klart tog det en jäkla timma att komma hem (tar vanligtvis tio minuter typ) på grund av evighetsköer.
 
När Nico somnat och vi låg i sängen och skulle sova så hör vi plötsligt dunsar på vinden. Får absolut panik. Första tanken var att det var typ ett spöke eller en demon..haha.. blev lite påverkad av skräckisen Besökarna som ung. Sedan kom tankarna på en mänsklig inkräktare, och undran vad fan personen hade på en tom vind att göra. Hampus tyckte dock att det lät mer som ett djur och han hade också rätt. Vår katt Tesslan hade lyckats klättra på staplar med isolering under utbyggnaden och in under taket. Usch vad hon skrämdes.
 
Idag fortsätter målande och grejande....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela